Blogger i possibilitats d’ús d’un blog a l’aula

Blogger

Blogger és una eina molt recomanable per aquells que volen iniciar-se al mon dels blogs sense tenir molt coneixements previs. És un servei de Gloogle per la creació i edició de blogs que no sense necessitat de coneixements de codi HTML; el servei  facilita el hosting dels blogs el seu propi servidor (Blogspot) i també es pot fer servir un altre servidor a  a través de connexions  FTP o SFTP.

Entre avantatges que podem destacar d’aquesta eina es que s’integra perfectament amb  la resta de serveis com Google Analytics ( estadístiques), Google Adesence ( publicitat), Google Sites o Youtube; així com cal destacar que te una interfície molt intuïtiva.

Blogger és una plataforma perfecta per a principiants, per iniciar-se de manera fàcil i eficaç en l’experiència dels blocs.

URL: < www.blogger.com >

Possibilitats educatives d’un blog

• Blog de continguts o un blog de recursos: el professor recull en un blog tota la informació o recursos de que disposa sobre un tema específic aprofitant la seva experiència com a professor i com professional. També es pot crear un blog de continguts o un blog de recursos on son el mateixos alumnes els que van agregant els continguts. Es tindrà en compte el referenciar els continguts i els recursos emprats així com les imatges. Es molt important dinamitzar la participació a través de comentaris.Els alumnes podem fer un blog cada un o fer-ne blogs  col·lectius.
  • Blogs com a d’instrument per  desenvolupar activitats propostes: de manera individual o col·lectiva els alumnes poden treballar, compartir, comentar, debatre, opinar personalment; sobre temes suggerits o lliures, aprofitant les diferents possibilitats multimèdia que ofereix la Web 2.0. Es poden fer  tallers literaris en base a textos,  tallers d’àudio a través de podcast, tallers de vídeo compartint vídeos existents o els creats expressament pels propis alumnes.

Exemples

• Dret civil Balear: Bloc que ofereix bàsicament informació ordenada i estudi sobre Dret civil balear, El bloc pretén tenir un caràcter divulgatiu en el sentit d’oferir exposicions i ordenacions pedagògiques. Això no menysprea el fet que la sistematització i explicació del Dret civil balear que s’ofereixen aquí constitueixi una important i llarga tasca investigadora.
  • Nociones básicas de Derec ho ( GECO _ 2013 -2014: Blog elaborat pels alumnes de l’assignatura Nocions básiques del Dret del Grau d’Economia de la Universitat de les Illes Balears el curs académic de  por los alumnos 2013-2014.

Referències

Autor: Campus Digital

Servei multidisciplinari que gestiona el campus virtual de la UIB, des del punt de vista tècnic i pedagògic. Les funcions del servei són donar formació i suport al professorat i a l'alumnat en l'ús de Moodle, ajudar els docents en la creació de materials didàctics i en la implementació de noves eines i estratègies educatives amb TIC.

2 respostes a «Blogger i possibilitats d’ús d’un blog a l’aula»