Com es crea una enquesta amb els formularis de Google

Mitjançant l’aplicació Google Formularis podrem crear els nostres propis qüestionaris i publicar-los a Internet d’una manera fàcil i eficient. Quant als resultats obtinguts, es poden recollir en un full de càlcul de Google Drive, des del qual podrem crear gràfics estadístics per analitzar els resultats, o bé podrem elegir obtenir de manera automàtica un resum dels resultats obtinguts.

Propostes didàctiques

• Planificar esdeveniments per a la vostra assignatura.
  • Enviar enquestes d’opinió amb preguntes per als estudiants.
  • Elaborar exàmens tipus text i corregir-los ràpidament.
  • Recopilar informació.

A l’enllaç següent s’expliquen més propostes educatives per fer amb Google Formularis:
<http://blog.princippia.com/2014/06/formularios-google-recurso-educativo.html>

Com es crea un formulari des de Drive?

Per iniciar la tasca de creació d’un formulari, sigui quin sigui el fi, hem de seguir els passos següents:

1. Aneu a Drive, drive.google.com.
  2. Feu clic a Nou a la part superior esquerra, col·loqueu el cursor sobre Més i trieu Formularis de Google.

Google formularis3. Un nou formulari s’obrirà automàticament. A la plantilla de formulari podeu afegir totes les preguntes que vulgueu. També podeu organitzar el formulari afegint-hi capçaleres i dividint-lo en diverses pàgines.

Google formularis

4. Un cop creat el formulari, podeu afegir i editar preguntes, encapçalaments i salts de pàgina. També podeu triar la manera de recopilar les respostes al formulari.

Google Formularis disposa d’un accés a l’ajuda, la qual facilita molt la resolució dels dubtes que ens sorgeixin.

Google formularis

Exemple

Exemple de prova sobre la «Satisfacció de l’alumnat per la participació en un curs»

Autor: Campus Digital

Servei multidisciplinari que gestiona el campus virtual de la UIB, des del punt de vista tècnic i pedagògic. Les funcions del servei són donar formació i suport al professorat i a l'alumnat en l'ús de Moodle, ajudar els docents en la creació de materials didàctics i en la implementació de noves eines i estratègies educatives amb TIC.