Snapchat com a estratègia de comunicació amb els alumnes

snapchat

Snapchat és una aplicació mòbil multimèdia que es basa a compartir imatges i vídeos en línia. Això es pot dur a terme a través de missatges directes, als usuaris que seleccionem, d’una durada màxima de 10 segons, els quals s’esborren una vegada visualitzats. També podem publicar les imatges i els vídeos com a històries, les quals estaran disponibles durant 24 hores per als nostres seguidors. A més, s’hi pot xatejar i s’hi poden fer videotrucades. Destacam, així mateix, que aquesta aplicació permet editar les fotografies i els vídeos; afegir línies de text, emoticones, filtres predefinits, i dibuixar-hi a sobre.

URL: <https://www.snapchat.com/l/es/>

Funcionament de l’aplicació

Snapchat és una eina totalment gratuïta, i senzilla d’utilitzar. Es pot descarregar  a Google Play o AppStore. Cal registrar-s’hi mitjançant una adreça de correu electrònic i escollir un nom d’usuari.

snapchat

Els snaps són missatges amb imatges o vídeos que, després de ser visualitzats un màxim de 10 segons, desapareixen; hem de tenir en compte, emperò, que el receptor sempre pot fer-ne una captura de pantalla. Podem afegir als snaps línies de text, emoticones, filtres, o dibuixar-hi directament a sobre.

Es poden enviar snaps directament a una persona específica de la nostra llista d’amics, o publicar-los a la nostra «història», on qualsevol dels usuaris que ens han afegit com a amics podran veure’ls per un període de 24 hores; després, desapareixen. Podem afegir amics a través de la llista dels nostres contactes telefònics o bé directament, si en sabem el nom d’usuari.

Com a professors, és probable que no ens interessi veure les publicacions personals dels alumnes; per tant, per començar, convé facilitar el nostre usuari de Snapchat als alumnes perquè ells ens hi afegeixin. No fa falta afegir-los-hi, a ells, perquè vegin les nostres històries, llevat que tinguem activada aquesta opció a la configuració de privacitat. En veure quants estudiants han vist la història, podrem fer-nos una idea del nostre abast.

Guia d’ús

N’hi ha una molt completa a: <https://support.snapchat.com/es>

Propostes didàctiques

  • Recordar les dates d’entrega de treballs o exàmens.
  • Felicitar un alumne o el grup de classe pels seus èxits i posar-los en relleu; donar l’enhorabona a un grup o a un estudiant per un treball; agrair-los la participació en una activitat. Per què hem de lloar els estudiants per fer allò que se suposa que és la seva obligació? Per mostrar als alumnes que no tenen habilitats amb les xarxes socials com fer-ne un ús estratègic,  i per donar-los patrons de comportament.
  • Anunciar i  publicar esdeveniments del curs; fer snaps d’un convidat a una xerrada, d’una sortida de camp o de qualsevol tipus d’activitat on estigui implicat tot el grup de classe o que sigui interessant per al dit grup.
  • Fer snaps per mostrar situacions de la vida real que tenen a veure amb els continguts que es  treballen a classe.
  • Respondre a qüestions plantejades pels alumnes per altres mitjans a través de Snapchat.
  • Fer snaps abans de començar una lliçó en els quals es facin preguntes o es plantegin qüestions interessants, a fi de donar un temps als estudiants perquè hi pensin amb antelació.
  • Seguir i utilitzar la informació de les històries publicades per professionals, o per institucions o organitzacions científiques o governamentals relacionades amb temàtiques d’interès per al grup, com un recurs educatiu més.
  • Crear Geofiltros de Comunidad gratuïts i específics per al grup, o  animar els estudiants a elaborar-ne.

snapchat

Videopresentació de les ulleres de Snapchat

https://www.youtube.com/watch?v=J_fG_hH2F30?rel=0

Què és Snapchat?

https://www.youtube.com/watch?v=ykGXIQAHLnA?rel=0

Autor: Campus Digital

Servei multidisciplinari que gestiona el campus virtual de la UIB, des del punt de vista tècnic i pedagògic. Les funcions del servei són donar formació i suport al professorat i a l'alumnat en l'ús de Moodle, ajudar els docents en la creació de materials didàctics i en la implementació de noves eines i estratègies educatives amb TIC.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *