Knovio és una eina gratuïta i en línia, molt senzilla d’utilitzar. Ens dóna l’opció de fer més atractives les presentacions realitzades amb el programa PowerPoint. A més, permet gravar narracions de veu i vídeo a cada una de les diapositives de la nostra presentació, i mostrar-ho de manera sincronitzada. Per poder utilitzar aquesta eina només són necessaris una càmera web i un micròfon.

logoKnovio ha anat modificant la configuració de registre a l’eina. Actualment, ens ofereix la prestació següent:

El procediment a seguir per crear una videopresentació amb el servei Knovio és el següent:

1. Crear un compte.
  2. Pujar una presentació prèviament realitzada en PowerPoint.
  3. Seleccionar si es vol gravar vídeo i/o àudio.
  4. Gravar el contingut.
  5. Reproduir i revisar.
  6. Compartir a les xarxes socials, per correu electrònic, etc.

Knovio

Pantalla de creació d’un compte nou

Knovio

Configurar la càmera web i el micròfon per capturar vídeo i àudio

A continuació, us mostram el vídeo oficial de la presentació de l’eina, que ens ensenya el procés per editar Knovio.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=q47DG5SKFm4]
URL: <http://www.knovio.com/>

Propostes didàctiques

Knovio és un servei web 2.0 molt interessant per emprar a les aules, ja que podem fer-hi multitud d’activitats i projectes, com ara els següents:

• Fer un conte amb PowerPoint i emprar el vídeo per narrar la història; una altra opció pot ser que ens gravem a nosaltres mateixos alhora que narram la història emprant titelles.
  • Ensenyar fotografies d’una excursió i mostrar al vídeo la narració del que s’hi va fer.
  • Explicació de la solució d’activitats per part del professor.
  • Videopresentacions d’explicacions de procediments de programari que han d’utilitzar els alumnes.

Exemples d’ús

Visualitzau la presentació en Knovio «3 ways to use video in your compound pharmacy»

Actualització: Publicat per primera vegada el 6/juny/2013.

Autor: Campus Digital

Servei multidisciplinari que gestiona el campus virtual de la UIB, des del punt de vista tècnic i pedagògic. Les funcions del servei són donar formació i suport al professorat i a l'alumnat en l'ús de Moodle, ajudar els docents en la creació de materials didàctics i en la implementació de noves eines i estratègies educatives amb TIC.

Una resposta a «Knovio: transforma presentacions PowerPoint en videopresentacions amb contingut sincronitzat»