
Solivellas, I. (2024). Ensenyament significatiu i llengua normativa: Reflexions al voltant d’una experiència docent en curs. Dins A M. Fiorucci, R. Roig-Vila, G. Crescenza i A. Sánchez Ronco (Eds.), Innovación educativa y transformación de la sociedad (pp. 252-261). Dykinson.
La innovació és un element fonamental per a la reflexió docent i la millora de l’activitat educativa en tots els àmbits de l’ensenyament, inclosa la universitat. Tanmateix, els projectes d’innovació docent són menys freqüents a les universitats, especialment en estudis que no se centren en la didàctica. Per aquest motiu, aquest capítol reflexiona sobre una experiència docent en curs, el projecte “Llengua normativa i ensenyament significatiu: entre la teoria i la pràctica”, que té com a objectiu coordinar les tres assignatures de Llengua Normativa del grau de Llengua i Literatura Catalanes de la Universitat de les Illes Balears, així com millorar la tasca docent perquè els estudiants puguin dur a terme un aprenentatge més significatiu. El capítol, basat en el constructivisme i el professionalisme reflexiu, explica com s’està desenvolupant aquest projecte (en què consisteix, quines mesures s’han implementat, etc.), quins reptes planteja (amb especial atenció a l’avaluació formativa) i quins resultats s’espera obtenir. (Més informació).