
Cremades, E., Solivellas, I., i Tudela-Isanta, A. (2025). Ideas y prejuicios sobre la lengua: dos propuestas didácticas para trabajar la competencia sociolingüística en secundaria. Dins E. Aguilar-Mediavilla, M. Salmerón, M. Valera Pozo, M. del Mar Vanrell i J. Vidal-Conti (Eds.), Investigación educativa en red frente a los desafíos de la educación (pp. 239–254). Octaedro.
Aquest capítol aborda les actituds i els prejudicis lingüístics entre els joves de les Illes Balears (15-29 anys), centrant-se en el català i el castellà. Basat en el projecte AULIJOVIB, l’estudi revela que els joves tendeixen a associar el català amb l’autenticitat i el castellà amb l’anonimat, cosa que influeix en les seves actituds i comportaments lingüístics. Per aquesta raó, aquest article es planteja dos objectius principals: descriure les ideologies lingüístiques dels joves de les Balears i dissenyar dues activitats didàctiques per treballar la competència sociolingüística a classe per tal de promoure la diversitat lingüística i el respecte a l’aula. Ambdues propostes es plantegen mitjançant activitats col·laboratives i reflexives: la primera se centra en els prejudicis lingüístics i la segona aborda la llengua estàndard. (Més informació).