
Pronina, M., i Prieto, P. (2024). Acquisition of suprasegmental phonology in child bilingualism. Dins M. Amengual (Ed.), The Cambridge handbook of bilingual phonetics and phonology (pp. 359–382). Cambridge University Press.
L’objectiu d’aquest capítol és oferir un estat de la qüestió sobre la recerca en el desenvolupament de la fonologia suprasegmental en infants bilingües, des de la primera infància fins a l’edat infantil. En primer lloc, es presenten els fenòmens prosòdics al nivell de la paraula, amb especial atenció a l’adquisició bilingüe de l’accent lèxic l’estructura sil·làbica, que ha estat un àmbit de recerca molt actiu. També es mostren dades recents sobre l’adquisició del to, un tema que ha estat menys investigat.
En segon lloc, s’analitza l’adquisició de la prosòdia al nivell de la frase, concretament el ritme i l’entonació. Per a cada domini del desenvolupament prosòdic, es revisen breument els patrons monolingües i es discuteix com l’aprenentatge de dos (o més) sistemes fonològics pot afectar les trajectòries de desenvolupament. S’hi mostren diferents tipus d’interacció interlingüística, com ara la transferència, el retard, l’acceleració o la fusió.
A més, es consideren factors potencials que poden influir en diferents trajectòries en el desenvolupament de la prosòdia, com ara l’edat d’inici, la quantitat d’exposició, la dominància lingüística i el tipus d’adquisició bilingüe (simultània o seqüencial). El capítol conclou amb una discussió sobre possibles línies de recerca futura. (Més informació).