Ludificació a l’aula

Què vol fer?

El professor demana a l’alumnat que revisi una sèrie de materials que seran la base per a la classe de pràctiques següent.

Vol motivar l’alumnat perquè el dia de la classe pràctica hagin llegit aquests materials que s’han de treballar; per això, abans de començar la classe, els farà unes preguntes que hauran de contestar ràpidament.


Quina eina és la més adequada?

E-Voting


Com s’ha de configurar?

  1. Com a professor, activeu edició
  2. Afegiu una activitat o recurs
  3. Seleccioneu E-Voting
  4. Ompliu el formulari per crear una nova prova d’E-Voting amb les preguntes que desitgeu fer
  5. A la prova creada d’E-Voting, cliqueu al codi QR per mostrar-lo més gros
  6. Els vostres estudiants de classe accediran a les preguntes:
    • Escanejant aquest codi QR amb un lector de codi QR instal·lat al telèfon intel·ligent
    • Accedint amb l’URL superior al codi QR
    • Fent clic a l’activitat a la pàgina del curs
  7. Feu clic a «Comença» per iniciar la prova (es pot seleccionar si voleu donar un temps màxim per contestar la pregunta o no)
  8. Des d’aquest moment, el vostres estudiants poden contestar amb mòbil intel·ligent, ordinador portàtil, etc.
  9. Quan vulgueu finalitzar la prova, feu clic al botó «Atura»

Comentaris

  • Els resultats es mostren en un gràfic en temps real.
  • És ideal per captar l’atenció de grups grossos i es pot utilitzar a classe per comprovar el coneixement al final d’un curs o animar presentacions teòriques.
  • És útil per implementar el model Flipped Classroom.

Per a més informació consultau


Dificultat: Mitjana


 

Licencia Creative Commons
Les entrades d’aquest blog es publiquen sota una Llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0).