Twitter és un servei de microblogging que permet els seus usuaris enviar i llegir missatges de text d’una longitud màxima de 140 caràcters (denominats tweets, tuits, o piulades) per mitjà del mateix web de Twitter, SMS, missatgeria instantània o bé aplicacions de tercers com Twidroid, Twitterrific, Tweetie, Facebook, Twinkle, Tweetboard o TweetDeck.
Hi ha qui l’inclou entre les xarxes socials, i la raó adduïda és l’ús que en fan alguns usuaris, adreçat a la connexió entre persones.Dit això, al vostre criteri deixam les qüestions taxonòmiques.
- Concisió. Només tenim 140 caràcters, la qual cosa aporta agilitat a la comunicació: el que escriuen els altres és bo de llegir, i si nosaltres hi hem d’escriure, tampoc no necessitam l’elaboració, per exemple, d’un post a un blog.
- Molta gent ja hi és. És a dir, si volem emprar Twitter a l’aula o amb companys investigadors, és ben possible que molts ja el coneguin i ja sàpiguen com funciona, la qual cosa simplifica tot el procés comunicatiu.
- Ordre. En un primer moment experimentam l’angoixa caòtica de les xarxes socials, el fet de no ser capaços de controlar-ho tot al 100%. Podem ordenar una mica aquest caos si cream llistes (en les quals agrupam usuaris per interessos comuns o pel criteri que vulguem; per exemple, una llista amb els alumnes d’una assignatura…), si utilitzam etiquetes (hashtags) que ja existeixen o n’afegim de noves, o si hi fem cerques.
Us anim a entrar-hi i fer-hi proves!
Per què l’èxit de Twitter ?
Lily Cheng del Stanford persuasive tech Lab, California, ens explica en aquest vídeo el per què twitter és persuasiu en el sentit de popular ( Podeu fer servir el botó CC per activar la transcripció o traducció del text del vídeo)
[youtube]http://youtu.be/tTdpHUKHS7M[/youtube]
Articles d’interès:
- Una experiència educativa a Twitter
- Com puc citar un tweet a un treball
- Concretament…, què podem fer amb Twitter a l’aula?
- No podrem superar la crisi educativa amb el model tradicional a les aules (Curtis W. Johnson)
- Twitter: xarxa social o eina de microblogging?
Exemple d’us
Una experiencia de uso de Twitter en una asignatura del grado de Derecho
La diferència entre la suposada “substància” d’una xarxa social i l’ús que en fan els usuaris, impredictible, és ja una qüestió habitual en el món d’Internet. És més important el que és quelcom que l’ús que se’n fa? Aquesta és la qüestió…