Els TFG d’accés públic es poden consultar a la biblioteca ‘Llengua i Literatura Catalanes’ del Repositori Institucional de la UIB, cercant pel nom de l’autor/a.
- Martí Casasnovas Vejer, “Com fomentar l’ús de la biblioteca en l’educació primària”, (2024). Grau en Mestre d’Educació Primària de la Universitat de Barcelona. Tutora: Catalina Mir.
- Pilar Andrea Garrote Colman, “L’impacte del llenguatge en persones amb discapacitat intel·lectual en l’àmbit escolar”, (2024). Grau en Mestre d’Educació Primària de la Universitat de Barcelona. Tutora: Catalina Mir.
- Sílvia Martínez Pairot, “Com tractar el dol a l’educació primària”, (2024). Grau en Mestre d’Educació Primària de la Universitat de Barcelona. Tutora: Catalina Mir.
- Aroa Morales Espejo, “Camí a la resiliència: el llibre de records que inspira emocions”, (2024). Grau en Mestre d’Educació Primària de la Universitat de Barcelona. Tutora: Catalina Mir.
- Alejandro Pérez Aguilera, “El bosc del silenci. Creació d’un àlbum infantil il·lustrat sobre la llengua de signes”, (2024). Grau en Mestre d’Educació Primària de la Universitat de Barcelona. Tutora: Catalina Mir.
- Rubén Rovira Sánchez, “La relació entre la disposició de les taules i el rendiment acadèmic a l’educació primària”, (2024). Grau en Mestre d’Educació Primària de la Universitat de Barcelona. Tutora: Catalina Mir.
- Pol Soler Plaza, “La rellevància del factor de la motivació en els processos d’aprenentatge a l’educació primària”, (2024). Grau en Mestre d’Educació Primària de la Universitat de Barcelona. Tutora: Catalina Mir.
- Paula Valle Toledo, “Reescrivint històries: adaptació d’un conte per a infants amb neurofibromatosi”, (2024). Grau en Mestre d’Educació Primària de la Universitat de Barcelona. Tutora: Catalina Mir.
- Francisca Maria Buades Pericàs, ““Destríssim alquimista, el plom en or trasmuda”: l’estudi i la pràctica del tanka de Joan Alegret”, (2024). Grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UIB. Tutora: Margalida Pons.
- Alejandra Moure Barcala, “El árbol de la ciencia: Voluntad, Representación y Crítica”, (2024). Grau en Lingua e Literatura españolas de la USC. Tutora: Dolors Perarnau Vidal
- Adrià Argüés Ferragut, “Una exploració sobre les biblioteques públiques de Mallorca: serveis, activitats i impacte social”, (2024). Grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UIB. Tutora: Mercè Picornell.
- Ferran Pi Planas, “La presència de referents literaris i culturals en la música catalana contemporània: eines de (re)construcció de la identitat col·lectiva”, (2023). Grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UIB. Tutora: Mercè Picornell.
- Ainoa Santiago García, “Translating Idioms: An Analysis of the Strategies Applied to Render Idiomatic Expressions in Better Call Saul (2015) from English into Spanish”, (2023). Grau d’Estudis Anglesos de la UIB. Tutor: Gabriel Dols.
- Isabel Maria Martorell Llabrés, “The Intersection of Culture, Religion and Oral Features in the Translation of Majorcan Folklore Tales: Rondalles”, (2023). Grau d’Estudis Anglesos de la UIB. Tutor: Gabriel Dols.
- Andrea Salazar García, “Misgendering in Translation: Non-Binary (In)Visibility in Animated Series”. (2023). Grau d’Estudis Anglesos de la UIB. Tutor: Gabriel Dols.
- Sasmita Martín Ortigosa, “El poder de las imágenes en las guías turísticas de Mallorca”, (2023). Grau de Direcció Hotelera. Tutor: Miquel Pomar.
- Maria Mercè Gomila Sánchez, “Desig, cos i masculinitat a la poesia de Damià Huguet”, (2023). Grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UIB. Tutora: Margalida Pons.
- Gabriel Vich Serra, “Entre el poeta i la màscara: la construcció del jo poètic a Sons nets d’Àngel Terron i Sons bruts de Carles Rebassa”, (2023). Grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UIB. Tutora: Margalida Pons.
- Caterina Lliteras Roig, “The Role of Literature and Extensive Reading in EFL Courses: A Didactic Proposal Based on Gamification”, (2022). Grau d’Estudis Anglesos. Tutor: Miquel Pomar.
- Aina Díaz Llabrés, “‘How lonely it can be living in a world not meant for you’: Britt Bennett’s The Vanishing Half on Diasporic Identity and White Passing”, (2022). Grau d’Estudis Anglesos. Tutor: Miquel Pomar.
- Carlos Seijo Noguera, “Film Production in Mallorca and its Influence on Tourism”, (2022). Grau de Direcció Hotelera. Tutor: Miquel Pomar.
- Pere Llabrés, “Realitat històrica i ficció a tres novel·les de Sebastià Alzamora: Miracle a Llucmajor, Dos amics de vint anys i Reis del món”, (2022). Tutor: Pere Rosselló Bover.
- Neus Duran Massanet, “El Reducte Català: els bookstagrammers i les transformacions del valor literari”, (2022). Grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UIB. Tutora: Margalida Pons.
- Maria de la Pau Aguiló Vilella, “La tradició literària des de la reinterpretació: la poesia de Dolors Miquel com a contraescriptura”, (2022). Grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UIB. Tutora: Margalida Pons.
- Elvira Genovart, “Dramatúrgia, turisme i identitat mallorquina a partir de l’anàlisi de Rostoll cremat”, (2022). Grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UIB. Tutora: Mercè Picornell.
- Helena Hernández García, “Pokémon Scarlet and Violet: A Comparative Analysis of the Localization in the English and Spanish Versions”, (2022). Grau d’Estudis Anglesos de la UIB. Tutor: Gabriel Dols.
- Nicole Roth Picornell, “Neutering the Camp: An Analysis of the Spanish Translation of RuPaul’s Drag Race UK”, (2022). Grau d’Estudis Anglesos de la UIB. Tutor: Gabriel Dols.
- Pere Quetglas Morell, “Swearing Adaptation in the Translation of English Monologues into Spanish: the Usage of Fuck”, (2022). Grau d’Estudis Anglesos de la UIB. Tutor: Gabriel Dols.
- Lorena Cano García, “Study of the Process of Adaptation from Novel to Film Script, and its Subtitling Adaptation of Catching Fire (2009) into The Hunger Games: Catching Fire (2013)”, (2021). Grau d’Estudis Anglesos de la UIB. Tutora: Caterina Calafat.
- Marta Romera Ferragut, “Peter Pan (film,1953): analysing English to Spanish dubbing of three songs in terms of their lyrics and musicality”, (2021). Grau d’Estudis Anglesos de la UIB. Tutora: Caterina Calafat.
- Aina Maria Costa Prieto, “Gender Awareness in the Subtitling from English into Spanish of The Bridgerton (2020): a Re-Vision of Sexism”, (2021). Grau d’Estudis Anglesos de la UIB. Tutora: Caterina Calafat.
- Eva Maria Ruiz Collinet, “There’s a certain Slant of light in “Teen Spirit”: the Connection through Romanticism between Emily Dickinson’s and Kurt Cobain’s Immanent Legacies”, (2021). Grau d’Estudis Anglesos de la UIB. Tutora: Caterina Calafat.
- Noelia Peláez Nieto, “That Went Down Like a Lead Balloon: Classification and Analysis of Mistranslations in the Subtitling of Good Omens (2019)”, (2021). Grau d’Estudis Anglesos de la UIB. Tutora: Caterina Calafat.
- Mireia Magdalena Antich Arcos, “Rap y poesía: análisis de la lírica de Rayden”, (2021). Grau de Filologia Espanyola de la UIB. Tutora: Caterina Calafat.
- Susana Saavedra Piñeiro, “A crítica no realismo máxico de Gabriel García Márquez e Pere Calders”, (2021). Grao en Lingua e Literatura Españolas, Universidade de Santiago de Compostela. Tutora: Dolors Perarnau Vidal.
- Paula García Rivero, “A disolución do suxeito poético en José Ángel Valente e Antoni Clapés”, (2021). Grao en Lingua e Literatura Españolas, Universidade de Santiago de Compostela. Tutora: Dolors Perarnau Vidal.
- Mireia Pocoví Conde, “La teoria queer com a eina d’interpretació en la cultura catalana: una panoràmica general”, (2021). Grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UIB. Tutora: Margalida Pons.
- Núria Ripoll Canyelles, “Imatges de la prostitució en la literatura catalana contemporània: un recorregut”, (2021). Grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UIB. Tutora: Margalida Pons.
- Emma Vanrell, “La poesia de Bernat Nadal Nicolau”, (2021). Tutor: Pere Rosselló Bover.
- Marta Vidal Rodríguez, “Translation of Neologisms and Semantically Loaded Proper Names in Chidren’s Literature: Roald Dahl’s Charlie and the Chocolate Factory (1964)”, (2021). Grau d’Estudis Anglesos de la UIB. Tutor: Gabriel Dols.
- María José Barceló Barceló, “El valor didàctic de la poesia musicada en la societat tecnològica” (2021), Grau d’Educació Primària de la UIB. Tutora: Mercè Picornell.
- Irene Ros Montalbán, “L’evolució de l’estereotip de la dona en la literatura infantil i juvenil dins l’obra de Sebastià Sorribas”, (2021). Grau d’Educació Primària de la UIB. Tutora: Mercè Picornell.
- Jofre Palau Serra, “L’animalitat en l’obra d’Irene Solà i Jaume Coll Mariné: els subjectes no sempre són humans”, (2020). Tutora: Margalida Pons.
- Aina Gomis Sintes, “Discursos sobre la vellesa en la literatura catalana contemporània: una aproximació”, (2020). Tutora: Margalida Pons.
- Maria Bernat Amengual, “The Picture of Dorian Gray: Exploring Social Malaise through French Literary Influences and Wilde’s Persona”, (2020). Tutora: Caterina Calafat.
- Joana Aina Genovart Cru, “The Great Gatsby: Critical Analysis of Social Class Representation in the Adaptation of the Novel to Cinematoraphic Language”, (2020). Tutora: Caterina Calafat.
- Noelia Teixeira Mesquida, “Comparatismo interartístico: El caso de Maruja Mallo y Rafael Alberti (1929-1932)”, (2020). Tutora: Caterina Calafat.
- Esther Montes Moll, “Remaking Beauty in Chimamanda Ngozi Adichie’s Americanah“, (2020). Tutor: Miquel Pomar Amer.
- Pol Cruells, “Narrator and history in Philip Roth’s American Pastoral”, (2020). Grau d’Estudis Anglesos, Universitat de Barcelona. Tutora: Marta Puxan-Oliva.
- Camila Araceli Mercado Wandersleben, “From Stereotype to Stereotype: How the Process of Revoicing Affects a Character’s Identity”, (2020). Grau d’Estudis Anglesos de la UIB. Tutor: Gabriel Dols.
- Aina Fullana, “Del cinema a la literatura: anàlisi d’El dia que va morir Marilyn i Tarda, sessió contínua, 3.45“, (2019). Tutora: Mercè Picornell.
- Francesca Munar, “La dimensió identitària en la narrativa de Marta Rojals: alteritat, descomposició i apoderament dels personatges femenins”, (2019). Tutora: Margalida Pons.
- Fàtima Vera, “Constants temàtiques en la narrativa de Llucia Ramis”, (2019). Tutora: Margalida Pons.
- Maciana Ribas Lladó, “The Nobility of the Heart: Comparative Study between the Creature of Frankestein and Quasimodo”, (2019). Tutora: Caterina Calafat.
- Sara María Feuerhahn García, “Confronting stereotypes and seeking for fulfilment in the hostland: an analysis of Muslim female characters in Aboulela’s Elsewhere, Home“, (2019). Tutor: Miquel Pomar Amer
- Gerardo Ismael Valdez Troncoso, “Censorship and Translation in the Franco Regime (1939-1975): The Case of Literature for Children and Young Adults”, (2019). Grau d’Estudis Anglesos de la UIB. Tutor: Gabriel Dols.
- Gracia Rico Bennaser, “Is It Possible to Assert Something Controversial Without Having to Face Any Consequences? An Analysis of Pseudo-translations Focusing on Elizabeth Hamiltonʼs Translation of the Letters of a Hindoo Rajah and Her Position on Colonialism, English Society, Women and Religion”, (2019). Grau d’Estudis Anglesos de la UIB. Tutor: Gabriel Dols.
- Clara Castelar Orteu, “The Ethics of Intercultural Translation: Analysing the Figure of the African and African- American in Contemporary Spanish Television Advertising between 20th and 21st centuries”, (2019). Grau d’Estudis Anglesos de la UIB. Tutor: Gabriel Dols.
- Catalina Maria Bonet, “De la literatura de viatges a Josep Maria Espinàs: anàlisi de l’obra A peu per Mallorca sense veure el mar“, (2018). Tutor: Jesús Revelles.
- Laura Coll, “La veu dels lletraferits 2.0. Anàlisi de la construcció del discurs crític dels blogs literaris”, (2018). Tutora: Mercè Picornell.
- Maria Palmer Clar, “El cos de la dona des de la dona: visions de creadores contemporànies en els àmbits de la poesia i de la plàstica”, (2018). Tutora: Margalida Pons.
- Margalida Ramis, “La intertextualitat en el teatre de Josep Ramon Cerdà. Estudi dels casos Víctor i el monstre, Hamlet Party i Imitació del foc“, (2018). Tutora: Margalida Pons.
- Aina Ramon, “Les formes de l’ècfrasi. Una proposta de classificació a partir de la poesia de Josep Palau i Fabre, Narcís Comadira i Vinyet Panyella”, (2018). Tutora: Mercè Picornell.
- Lucía Mas Calafell, “The Ability of translating conserving the cultural essence of the Novel No Longer at Ease (1960) by Chinua Achebe”, (2018). Tutora: Caterina Calafat.
- Fátima Carasol, “Translation of cultural elements in Rabindranath Tegore’s Gitanjli: a postcolonial, historical and comparative approach”, (2018). Tutora: Caterina Calafat.
- Bleuveñnn Chartier, “Vian’s L’écume des jours and Carroll’s Alices: The création of unsettling and nonsensical universes through language”, (2018). Tutora: Caterina Calafat.
- Rosari Maria Amorós, “La volies cantar d’una manera humil”. La quotidianitat en la poesia de Vicent Andrés Estellés”, (2017). Tutor: Pere Rosselló Bover.
- Sílvia Campins, “Mai de mai, bandera blanca. Un recorregut per la poesia d’Antonina Canyelles”, (2017). Tutora: Margalida Pons.
- Catalina Coll, “Les passions ocultes: l’epistolari Porcel-Villalonga”, (2017). Tutor: Jesús Revelles.
- Margalida Llompart Cifre, “Textos i imatges d’una guerra. Proposta d’anàlisi de tres àlbums il·lustrats sobre la guerra civil”, (2017). Tutora: Mercè Picornell.
- Tomeu López Coll, “El «pacte autobiogràfic» en els retrats literaris d’autors catalans de Josep M. Castellet”, (2017). Tutor: Pere Rosselló Bover.
- Josep Mir Miquel, “La figura de la dona a la narrativa d’Antònia Vicens (1968-1987)”, (2017). Tutor: Pere Rosselló Bover.
- Catalina Quetglas, “Dues poetes entorn d’un jo poètic: estudi de la figuració pragmàtica en l’obra Blanca Llum Vidal i Laia Martinez”, (2017). Tutora: Mercè Picornell.
- Maria del Mar Fernández Rian, “Novel·la i feminisme. Els personatges de la trilogia Ramona, adéu, El temps de les cireres i L’hora violeta, de Montserrat Roig”, (2016). Tutor: Pere Rosselló Bover.
- Maria Francisca Marimon, “Les editorials independents de la Mallorca actual”, (2016). Tutora: Margalida Pons.
- Marina Vanrell, “Maria Antònia Oliver i la novel·la negra”, (2016). Tutor: Pere Rosselló Bover.
- Victòria Vicens, “Els clubs de lectura a les illes Balears”, (2016). Tutora: Mercè Picornell.
- Laura Martí Jordà, “An insight into postcolonial work of Zadie Smith’s NW and the analysis of some identity referents in its translation into Spanish”, (2016). Tutora: Caterina Calafat.
- Stanislav Dimov, “Memes: A cultural approach to categorizing, translating, adapting and understanding a new genre of digital humor”, (2016). Tutora: Caterina Calafat.
- Verónica Vinginia González Rodríguez, “Analizing Cultural Equivalences in Chinua Achebe’s Thing Fall Apart“, (2016). Tutora: Caterina Calafat.
- Maria Isabel Bujosa Guzmán, “The Hobbit in audiovisual translation: A case study”, (2016). Tutora: Caterina Calafat.
- Maria del Camí Frau Verd, “A comparative analysis of Olympe de Gouges’ and Mary Wollstonecraft’s declarations as main source to improve women’s status in eigtheenth-century society”, (2016). Tutora: Caterina Calafat.
- Marina Bennàssar, “Realitat i ficció en els personatges de Llorenç Villalonga de les novel·les Les Fures, El misantrop i Un estiu a Mallorca“, (2015). Tutor: Pere Rosselló Bover.
- August Darder, “Anàlisi de la ironia en les novel·les inacabades de Pere Calders: el lloc que ocupen en el conjunt novel·lístic caldersià”, (2015). Tutor: Pere Rosselló Bover.
- Maria Francisca Servera, “Les novel·les de Gabriel Janer Manila sobre personatges històrics”, (2015). Tutor: Pere Rosselló Bover.
- Antoni Rafel Rotger Prats, “Rhe art of translating maintaining the humor: A practical study of the dubbing in Woody Allen’s film Love and Death”, (2015). Tutora: Caterina Calafat.
- Xavier Gallego Capó, “Japanese to English Translation of Cultural Gastronomic Terms in Anime”, (2015). Tutora: Caterina Calafat.
- Lídia Bosch, “Edició i estudi d’un poemari inèdit de Miquel Àngel Riera: Bolles de fang“, (2014). Tutor: Pere Rosselló Bover.
- Francisca Castell, El concepte de poesia en l’obra de Miquel Martí i Pol (2014). Tutor: Pere Rosselló Bover.
- Llucia Màrquez, “Damià Huguet: poesia filmada”, (2014). Tutor: Joan Mas i Vives.
- Maria Antònia Moyà, “Des d’una literatura subversiva i intertextual a la crònica de la quotidianitat: la narrativa breu de Biel Mesquida”, (2014). Tutor: Pere Rosselló Bover.
- Manel Mula, “La inestabilitat dels nivells culturals: mecanismes de relació entre la cultura pop, el folklore i el patrimoni”, (2014). Tutors: Nicolau Dols i Jaume Guiscafrè.
- Llucia Serra, “El cànon literari català: estat de la qüestió i particularitats”, (2014). Tutora: Margalida Pons.
- Lucía Fidani, “A Journey through France and Britain by Julian Barnes”, (2014). Tutora: Caterina Calafat.
- Marina Cortés, “Cabrera infante, traductor de The Dead, de James Joyce”, (2014). Tutora: Caterina Calafat.
- Antonella Stefanuto, “Traducción y referentes culturales: El contexto de El gaucho Martín Fierro”, (2014). Tutora: Caterina Calafat.
- Maria Antònia Far, “Estratègies narratives i condició de la dona en la narrativa breu inicial d’Antònia Vicens, Montserrat Roig i Maria Antònia Oliver”, (2013). Tutora: Mercè Picornell.
- Elisabet Gayà, “Poetes per-versos: la performativitat en la poesia catalana contemporània”, (2013). Tutora: Margalida Pons.
- Maria Ruiz Salom, “Una aproximació sistèmica a tres plataformes de difusió de poesia a Mallorca (1974-1990)”, (2013). Tutora: Mercè Picornell.
- Irene Zurrón, “El realisme màgic en La dona dels meus somnis i Cròniques de la veritat oculta. Estudi comparatiu”, (2013). Tutor: Pere Rosselló Bover.
- Zhana Petrova Ignatova, “La traducción de referencias culturales en la obra Haunted (2005) de Chuck Palahniuk”, (2013). Tutora: Caterina Calafat.