Compartir els treballs dels alumnes amb el Glossari

Què vol fer?

El professor vol que els alumnes comparteixin els seus treballs amb els companys i que es facin comentaris entre ells.

Quina eina és la més adequada?

Glossari

Com s’ha de configurar?

L’avantatge del Glossari és que permet als alumnes adjuntar els seus treballs, veure qui ha fet l’entrada i afegir comentaris a les entrades dels companys.
Per configurar el Glossari, hem d’emplenar el Nom de l’activitat als Paràmetres generals.
A l’apartat Entrades hem d’activar l’opció Permeteu comentaris a les entrades. La resta d’ítems s’han d’activar en funció de les preferències del professor.

Pel que fa a Aparença, el primer ítem, Format de visualització, ens ofereix una sèrie de perfils. En el nostre cas, hem de seleccionar Complet amb autor, aquesta opció permet que la resta de companys vegi les dades de l’autor.

En el cas que això no ens interessi, podem escollir una alternativa que s’ajusti a les nostres estratègies didàctiques.

Comentaris

És una eina molt útil si volem implicar els alumnes en les correccions dels treballs de la resta de companys.
Les opcions d’Aparença s’han de triar segons les característiques de l’activitat que vulgui proposar el professor; depenent de si es vol que els estudiants vegin les dades dels demés o, en canvi, que es faci una correcció anònima entre companys, en aquest cas, s’hauria d’elegir l’opció Complet sense autor de l’ítem Format de visualització. Així doncs, és important pensar quina és l’estratègia que volem seguir abans de configurar l’activitat.

Per a més informació consultau

Manual Glossari

Dificultat: Baixa

Licencia Creative Commons

Les entrades d’aquest blog es publiquen sota una Llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0).